Η σχέση μεταξύ του φαινομένου του θερμοκηπίου, που οδηγεί στην υπερθέρμανση του πλανήτη, και της καύσης ορυκτών καυσίμων είναι πλέον αδιαμφισβήτητη. Όλα τα στοιχειωδώς σοβαρά προγνωστικά μοντέλα διαφέρουν μεταξύ τους μόνο ως προς την ταχύτητα εξέλιξης της κλιματικής αλλαγής και της επιδείνωσης των κλιματικών συνθηκών.
Η χρήση βιοντήζελ στους πετρελαιοκινητήρες έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, όπως ελάττωση των συνεπειών του φαινομένου του θερμοκηπίου και μείωση των εκπομπών καυσαερίων, ενώ συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής ανεξαρτησίας και την ανάπτυξη της γεωργίας.
Ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έρευνες ανεξάρτητων ιδρυμάτων παγκοσμίως έχουν καταδείξει ότι η κατανάλωση ενός kgr βιοντήζελ σε αντικατάσταση συμβατικού πετρελαίου έχει ως συνέπεια τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά τουλάχιστον 1 kgr, ενώ στην περίπτωση εξελιγμένων βιοκαυσίμων, όπως το βιοντήζελ από απόβλητα, (τηγανέλαια, ζωικά λίπη), η μείωση ξεπερνάει τα 3 kgr. Επιπλέον, το βιοντήζελ έχει σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, ενώ είναι ταχέως βιοαποικοδομήσιμο. Η εκτεταμένη χρήση βιοντήζελ στην Ε.Ε., αποτελεί ένα από τα βασικά μέσα για την επίτευξη των στόχων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου που έχουν συμφωνηθεί με την συνθήκη του Κυότο. Για το λόγο αυτό, η Ε.Ε. έχει ορίσει δεσμευτικά ποσοστά χρήσης βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης για τα κράτη – μέλη της.